music

Sunday, October 4, 2009

Lagi-lagi Raya...Syawal 1430H dalam kenangan.

1) Majlis Sambutan Aidilfitri PAPISMA Kelantan pada hari sabtu, 3 Okt 2009 bertempat di Perkarangan Masjid Kg Laut, Nilampuri..

Majlis yang serba ringkas di bawah wakaf kayu berukir klasik, sambil menikmati panorama taman yang cukup indah...dengan angin yang sepoi-sepoi bahasa ..ditemani juga tempias bahang mentari yang agak menyengat...:)


Selamat Hari raya diucapkan kepada sahabatku Zahrul Laili dan Hisyam yang datang sedondon biru kehijauan...Wah..sungguh tertib sekali anak2 dia makan..Maaf ye Cikli, letak gambar kat sini..:)

Ini pula gambar tuan rumah yang juga datang sedondon...balas dendam sebenarnya sebab waktu raya anak-anak tak bekerjasama dan enggan dipakaikan baju melayu..:)

2) Sekitar Jamuan raya dan sambutan Birthday Staf Jabatan Patologi pada 4 Oktober 2009, bertempat di Jabatan Patologi, USM.

Majlis pemotongan kek diketuai oleh Prof NHO bagi meraikan birthday staf bagi bulan Julai-September. Special betul kek kali ni...Cheese and coklat cake dari Secret Recipe berharga rm70 sebijik.

Ini pula wajah-wajah ceria Mpath (except Dr safiya at the most right..). Maklumla..jarang2 dapat berposing together macam ni sbb masing2 sibuk . Senyum pun senyum jugak tapi sebenarnya masing-masing tak sabar menunggu majlis bermula tu.. Perut dah berbunyi mintak diisi apatah lagi bila memandang pelbagai variasi juadah raya yang begitu menyelerakan....

Sempat ambil gambar 4 kek yang masih intact ni..hmm..dalam masa beberapa minit jer kek2 secret recipe ni cuma tinggal habuk jer.

Antara menu favourite tuan rumah ni...SOTO. Wah...sedap betul. 2 round tuan rumah makan.. bukan sebab makan banyak, tapi sebab mangkuk yang disediakan terlalu kecil :)

Ini pula menu yang Wajib ada pada setiap jamuan raya...Sate, nasi himpit +uah kacang, rendang dan ketupat (kat belah kanan...x termasuk dalam gambar..). Ada satu lagi tu menu utamanya..Roti jala dengan kuah kuzi. Pendek kata memang full stomach la hari ni...

Oklah... dalam kita bergembira dengan suasana Syawal ni, jangan lupa ada pihak di sana yang hidup menderita. Hilang sanak-saudara...musnah harta benda. Jom.. sama-samalah membantu mangsa2 di Padang sana sama ada dengan tenaga(misi kemanusiaan) atau wang ringgit bagi yang tidak mampu ke sana.. Semoga Allah murahkan rezeki kita dan menghindari kita daripada sebarang bentuk bencana..Amin.. wallahua'lam.

1 comment:

kin hashim said...

Selamat hari raya Wan. Suka tgk gambar cikli sekeluarga. Tak pernah tgk lg gambar diorang ber5.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sudi-sudilah tinggalkan kenangan di sini. Moga Ukhuwwah berpanjangan..TQ

PERMATA HATIKU....