music

Tuesday, November 17, 2009

Jumpa kawan lama

Tak sangka dapat jumpa kawan lama di alam maya pula...
Banyak jugak kebaikan menjadi blogger ni. Selain berkongsi ilmu dan maklumat dapat juga menyambung hubungan silaturrahim yang telah lama terputus. Alhamdulillah..setiap perkara andai dimanfaatkan sebaiknya pasti membuahkan hasil ke arah kebaikan.

kepada Faten Ainun , terima kasih kerana sudi singgah di sini dan meninggalkan jejak untuk dijejaki semula. Adalah menjadi satu kegembiraan bagi setiap pemilik rumah maya apabila rumahnya diziarahi. Apatah lagi bila diziarahi seorang kawan lama..:) Bertegur sapa, bertanya khabar dan menziarahi satu sama lain adalah amalan mulia yang memang digalakkan dalam Islam.


Tertarik dengan foto sekolah rendah dalam blog Faten...
Dapatla mengimbau kembali zaman kanak-kanak dulu, zaman masih berhingus...Foto ini juga telah ditag oleh kawan lama Yusni Yusof dalam Facebook. Rasanya elok jugak kalau diabadikan kenangan ini dalam blog pula..

Foto 1 ni gambar darjah 4 merah di Sekolah Kebangsaan Machang, Kelantan. aku duduk di sebelah guru yang paling tinggi. Ketara sangat perbezaan kami dan nampak sangatlah aku ni tersangat rendah...:)

Foto 2 pula semasa darjah 6. aku duduk sebelah ngan Faten sebab kami ni golongan yang tak cukup panjang..heheh. Yang paling ujung sebelah kanan tu lah faten. Senang je nak kenal...cari yang paling kecil dan comel..dialah tu..yang punya ramai peminat!


Ada 1001 kenangan di balik gambar2 kat atas nih...ada yang manis, pahit, tragis dan macam2 lagi..pengalaman inilah yang telah membawa aku ke tahap ini...belajar dari kesusahan dulu. Sekiranya ada kelapangan nanti, akanku titipkan setiap kenangan itu dilayar ini... Wassalam. Sehingga berjumpa lagi di entri yang lain..

3 comments:

Anonymous said...

betul la wan.. kita ni cute sokmo, x lamo lg gak besar anok la pado kito..sobsobsob

kin hashim said...

wah...ada jugak wan gambar sekelas darjah 1. Saya tak takde pun! bes kan dapat kontek smula saing2 lama nih!

kin hashim said...

eh, silap, gambar drajah 4 dan drajah 6. Tak kisahlah! hehhe... saya cuma ada gambar sekelas masa darjah 4 je.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sudi-sudilah tinggalkan kenangan di sini. Moga Ukhuwwah berpanjangan..TQ

PERMATA HATIKU....